Tak jako každý rok, tak i letos bude článek začínat tak, že kaplický sraz se konal tradičně o posledním víkendu v srpnu.

Tak jako každý rok i letos byl sraz naplánován na tři dny – pátek, sobota, neděle. Ale první nedočkavci přijeli již ve čtvrtek.

Základnou srazu bylo opět kaplické koupaliště.  A letos, díky nádhernému počasí, přišlo koupaliště více než vhod.

S roční přestávkou jsme se rozhodli opět na sraz pozvat jako hosty majitele vozů sovětské výroby. A jsme rádi, že přijelo 16 velmi pěkných „Rusáků“. K tomu přijelo přesně 50 škodovek, a tak nám na nově umístěné ploše na výstavě stálo 66 aut.

Jak jsem již psal, první nedočkavci přijeli již ve čtvrtek a zbylých cca 20 posádek v pátek, a tak jsme si užili již páteční večer, při kterém začalo zapisování se do závodu. No a pak se povídalo, pilo, připravovalo na závod a tak dále.

V sobotu nás z postelí vytáhly sluneční paprsky, které po celý den nezalezly, naopak sílily. Počasí se nám opravdu objednat povedlo.

Ráno se sjížděli zbylí opozdilci a kolem 9:00 se odstartoval orientační závod. Kdo jet nechtěl, mohl si zvolit vlastní program. Nakonec jich odstartovalo 56. Před startem si ještě všichni účastníci mohli koupit lístky do tomboly, o které byl opět velký zájem. Za to vám velmi děkujeme. Pak už dostali soutěžící koláčky na svačinu a mohli vyrazit objevovat krásy Kaplicka. Za koláčky děkujeme firmě Penam.

A kam jsme letos posádky poslali? Všichni byli velmi překvapeni, protože trasa závodu vedla přes sousední Rakousko. Nakonec ji ale všichni velmi chválili, protože v Rakousku to je prostě jiné….

A kam se letos posádky podívali? Měli za úkol navštívit následující obce a vesnice:

Kaplice, Český Heršlák, Dolní Dvořiště, Rybník, Windhaag, Leopoldschlag, Rainbach, Horní Dvořiště a Kerschbaum.

V šesti z těchto obcí byl na soutěžící připraven soutěžní úkol. Úkoly byly následující:

-          Na jednom ze stanovišť museli posádky zodpovědět logické otázky

-          Na dalším se pilo tradiční pivo na čas. Letos z plechovky – nejrychleji bylo vypito za necelých 10 sekund

-          Na dalším stanovišti měli posádky za úkol spočítat nebo odhadnout počet zubů na setrváku

-          Na dalším měli za úkol soutěžící dát gól na ručním dětském fotbalu

-          Na předposledním stanovišti doplňovali soutěžící chybějící slova v odborném textu

-          Na posledním měli soutěžící za úkol poslat pneu co nejblíže k čáře.

V dalších obcích a vesnicích byla jen průjezdní otázka, na kterou museli soutěžící odpovědět do knížek, které dostali při startu. Během trasy ještě museli soutěžící najít skrytou průjezdní kontrolu.

Cíl soutěže byl opět na kaplickém koupališti. Délka trasy byla cca 85 km. Během toho, co závodníci přijížděli, počítali jsme výsledky závodu a speciálních kategorií.

K tomu nám krásně hrála kapela, která hrála až do večerních hodin.

Nyní si dovolím menší sumarizaci.

Do orientační soutěže se přihlásilo 56 vozidel,  z toho 11 „rusáků“.

KonkrétnĚ:

Škoda 430 – 1x

Škoda 630 – 1x

Škoda Popular – 1x

Škoda 1201 – 1x

Škoda 1201 STW – 1x

Škoda 440 – 5x (z toho 2x standard)

Škoda 445 – 1x

Škoda 450 – 1X

Škoda Octavia – 13x

Škoda Octavia Combi – 4x

Škoda Felicia – 9x

Škoda 1202 STW – 5x

Škoda 1203 – 2x

Moskvič 2137 – 1x

Moskvič 403 – 1x

Iž 2715 – 1x

Moskvič 407 – 5x

Moskvič 408 – 1x

Moskvič 412 – 2x

Mimo soutěž a na výstavě jsme mohli ještě vidět:

Škoda 430 – 1x

Škoda 440 – 3x ( z toho 1x standard)

Škoda Octavia – 2x

Škoda Octavia Combi – 1x

Iž 2125 – 1x

Moskvič Aleko – 1x

Lada 2101 – 1x

Lada 2102 – 1x

Vedlejší ceny dostali:

Nejstarší vozidlo srazu – Škoda 430 z roku 1929

Nejvzdálenější účastník – Slovensko 450 km

Nejrychleji vypité pivo mužem – 8 sekund

Nejrychleji vypité pivo ženou – 30 sekund

Než jsme připravili výsledky soutěže a těchto kategorií, losovali jsme tombolu. Lístků se prodalo požehnaně, za což vám děkujeme. Doufám, že vám výhry udělali radost. Po tombole následovala volná zábava, při které se jedlo, pilo, povídalo a tancovalo do pozdních nočních hodin.

Ráno jsme se probudili, sbalili, nasnídali a cca 20 posádek se vydalo na výlet na domluvenou prohlídku Jihočeského motocyklového muzea v Českých Budějovicích, kterým nás provedl a skvěle povídal sám majitel pan Hošťálek.

Poté jsme se rozjeli k domovům a vzpomínali, jak se XII. Kaplické setkání škodovek s motorem vepředu povedlo.

Nakonec bych rád poděkoval všem našim sponzorům, nejvíce však firmám GW JIHOTRANS a ČK MOTORSPORT, bez jejichž podpory by se nemohl sraz uspořádat.

Ještě jednou děkujeme všem, co k nám dorazili, a doufáme, že v roce 2018 s sebou vezmou i kamarády.

DÍKY MOC….

 

 

Výsledky Škodovek

Výsledky "Rusáků"

Fotky:

Mírovo fotky ZDE

Valdovo fotky ZDE

Hořáků fotky ZDE