V letošním roce jsme očekávali rekordní účast. Již internetové nezávazné přihlášky tomu napovídaly. V posledním týdnu před srazem se číslo přihlášených zastavilo na úctyhodném čísle 46. Když vezmu v potaz, že v minulých letech přijelo na sraz přibližně jednou tolik posádek, než bylo přihlášených, měli jsme se na co těšit.

Bohužel předpověď počasí k nám byla nemilá a rekordní účast nedovolila. Bohužel pro nás nepěkná předpověď velkou část přihlášených odradila, a tak k nám letos dorazilo „pouhých“ 47 posádek. I přes nepřízeň počasí je to pěkné číslo. Počasí nakonec nebylo tak hrozné, jak předpovídali, ale do ideálu to mělo daleko.

Jako každý rok se i letošní ročník uskutečnil tradičně o posledním víkendu v srpnu. Stejně tak jako každý rok i letos byl sraz naplánován na tři dny. Od pátku do neděle. A i jako loni, tak letos k nám dorazili první nedočkavci již ve čtvrtek.

Základnou srazu bylo opět kaplické koupaliště, které je z části zrekonstruované, takže byla výstavní plocha a start závodu lehce přesunut.

Poprvé jsme se rozhodli spojit škodovácký sraz se srazem vozů sovětské výroby. Bohužel, asi vlivem předpovědi počasí přijelo pouze 11 „rusáků“. Musím říct, že mě osobně tento počet lehce zklamal. Škodovek poté přijelo 35. Tudíž se srazu nějakým způsobem zúčastnilo 46 aut.  

Jak jsem již psal, první nedočkavci přijeli již ve čtvrtek, se kterými jsme po ubytování pokecali. Nějaké posádky dorazili ještě v pátek.

Velmi mě potěšilo, že bylo letos k vidění 5 obytných přívěsů.

1x Karosa Dingo

2x N 126 (polák)

2x Skif

V sobotu ráno se sjížděli zbylí opozdilci a kolem 9:00 se odstartoval orientační závod. Kdo jet nechtěl, mohl si zvolit vlastní program. Nakonec jich odstartovalo 40. Před startem si ještě všichni účastníci mohli koupit lístky do tomboly, o které byl opět velký zájem. Za to vám velmi děkujeme a slibujeme, že příští rok bude výdej tomboly rychlejší. Letos to bylo opravdu zdlouhavé. Za to se omlouváme.

 Pak už dostali soutěžící koláčky na svačinu a mohli vyrazit objevovat krásy Kaplicka. Za koláčky děkujeme firmě Penam.

A kam se letos posádky podívali? Jelo se do Novohradských hor, kde to je opravdu krásné. Měli za úkol navštívit následující obce a vesnice:

Kaplice, Blansko, Soběnov, Besednice, Slavče, Chvalkov, Kamenná, Horní Stropnice, Šejby, Lesovna Žofín, Pohorská Ves, Malonty, Cetviny a Svatý Kámen.

V šesti z těchto obcí byl na soutěžící připraven soutěžní úkol a jeden speciální byl připraven v cíli. Úkoly byly následující:

-          Na jednom ze stanovišť se hrál speciální basketbal (házeli se míčky do kýble)

-          Na dalším stanovišti měli posádky za úkol nafoukat duši na určený tlak bez měřáku

-          Na dalším měli za úkol soutěžící hodit závodní oštěp co nejblíže k čáře

-          Na dalším stanovišti zatloukali soutěžící hřebík na čas. Zatloukali ho ale ostrou hranou sekyrky

-          Na předposledním stanovišti odpovídali soutěžící na logické otázky

-          Na posledním měli soutěžící za úkol zastavit pravým zadním kolem co nejblíže k čáře na tyčce.

-          Na speciálním stanovišti v cíli se pilo tradiční pivo na čas. Letos z plechovky – nejrychleji bylo vypito za cca 13 sekund

A to je úctyhodný výkon. Sám jsem si to totiž letos zkusil a byl jsem o dalších 10 sekund pomalejší.

V dalších obcích a vesnicích byla jen průjezdní otázka, na kterou museli soutěžící odpovědět do knížek, které dostali při startu. Během trasy ještě museli soutěžící najít skrytou průjezdní kontrolu.

Cíl soutěže byl opět na kaplickém koupališti. Délka trasy byla cca 80 km. Během toho, co závodníci přijížděli, počítali jsme výsledky závodu a speciálních kategorií.

K tomu nám krásně hrála kapela, která hrála až do večerních hodin. Děkujeme chlapi.

Nyní si dovolím menší sumarizaci.

Do orientační soutěže se přihlásilo 40 vozidel, z toho 8 „rusáků“.

Konkrétně:

Škoda 430D – 1x

Škoda Popular – 1x

Škoda 440 – 2x

Škoda 445 – 1x

Škoda Octavia – 10x

Škoda Octavia Super – 4x

Škoda Octavia Combi – 4x

Škoda Felicia – 4x

Škoda 1202 STW – 4x

Škoda 1203 – 1x

Moskvič 403 – 1x

Moskvič 407 – 1x

Moskvič 408 – 1x

Moskvič 2137 – 1x

Moskvič 2140 – 1x

Moskvič Aleko – 1x

Vaz 2101 – 1x

Vaz 2103 – 1x

Mimo soutěž a na výstavě jsme mohli ještě vidět:

Škoda 440 – 1x

Škoda Octavia – 2x

Škoda Felicia – 1x

Moskvič 412 + šlapák 412 – 1x

Moskvič 2140 – 1x

Volha 21 – 1x

 

Vedlejší ceny dostali:

Nejstarší vozidlo srazu – Škoda 430D z roku 1930

Nejvzdálenější účastník – cca 375 km

Nejrychleji vypité pivo mužem – 13 sekund

Nejrychleji vypité pivo ženou – 23 sekund

Nově jsme vypsali soutěž o nejhezčí škodovku a nejhezčího „rusáka“. O výherci hlasovali všichni účastníci a návštěvníci srazu. Jako nejhezčí škodovku vybrali Škodu Popular a nejhezčí „rusák“ byl Moskvič 2137.

Než jsme připravili výsledky soutěže a těchto kategorií, losovali jsme tombolu. Lístků se prodalo požehnaně, za což vám děkujeme. Doufám, že vám výhry udělali radost. Po tombole následovala volná zábava, při které se jedlo, pilo a povídalo. Díky počasí a zimě se letos skončilo dříve než v minulých letech.

Ráno jsme se probudili, sbalili, nasnídali a cca 15 posádek se vydalo na výlet na domluvenou exkurzi prvního budějovického minipivovaru Kněžínek v Českých Budějovicích, kterým nás provedl a skvěle povídal sám místní sládek.

Poté jsme se rozjeli k domovům a vzpomínali, jak letošní Společné kaplické setkání škodovek s motorem vepředu a vozů sovětské výroby povedlo.

Ještě jednou děkujeme všem, co k nám dorazili, a doufáme, že v roce 2019 se opět setkáme a vezmou s sebou i kamarády.

DÍKY MOC….