V letošním
roce jsme očekávali rekordní účast. Již internetové
nezávazné přihlášky tomu napovídaly. V posledním týdnu
před srazem se číslo přihlášených zastavilo na
úctyhodném čísle 46. Když vezmu v potaz, že v minulých
letech přijelo na sraz přibližně jednou tolik posádek, než
bylo přihlášených, měli jsme se na co těšit.
Bohužel
předpověď počasí k nám byla nemilá a rekordní účast
nedovolila. Bohužel pro nás nepěkná předpověď velkou
část přihlášených odradila, a tak k nám letos dorazilo
„pouhých“ 47 posádek. I přes nepřízeň počasí je to
pěkné číslo. Počasí nakonec nebylo tak hrozné, jak
předpovídali, ale do ideálu to mělo daleko.
Jako každý rok
se i letošní ročník uskutečnil tradičně o posledním
víkendu v srpnu. Stejně tak jako každý rok i letos byl sraz
naplánován na tři dny. Od pátku do neděle. A i jako loni,
tak letos k nám dorazili první nedočkavci již ve čtvrtek.
Základnou srazu
bylo opět kaplické koupaliště, které je z části
zrekonstruované, takže byla výstavní plocha a start závodu
lehce přesunut.
Poprvé jsme se
rozhodli spojit škodovácký sraz se srazem vozů sovětské
výroby. Bohužel, asi vlivem předpovědi počasí přijelo
pouze 11 „rusáků“. Musím říct, že mě osobně tento
počet lehce zklamal. Škodovek poté přijelo 35. Tudíž se
srazu nějakým způsobem zúčastnilo 46 aut.
Jak jsem již
psal, první nedočkavci přijeli již ve čtvrtek, se kterými
jsme po ubytování pokecali. Nějaké posádky dorazili ještě
v pátek.
Velmi mě potěšilo, že bylo letos
k vidění 5 obytných přívěsů.
1x Karosa Dingo
2x N 126 (polák)
2x Skif
V sobotu ráno se sjížděli zbylí
opozdilci a kolem 9:00 se odstartoval orientační závod. Kdo
jet nechtěl, mohl si zvolit vlastní program. Nakonec jich
odstartovalo 40. Před startem si ještě všichni účastníci
mohli koupit lístky do tomboly, o které byl opět velký
zájem. Za to vám velmi děkujeme a slibujeme, že příští
rok bude výdej tomboly rychlejší. Letos to bylo opravdu
zdlouhavé. Za to se omlouváme.
Pak už dostali soutěžící koláčky na
svačinu a mohli vyrazit objevovat krásy Kaplicka. Za koláčky
děkujeme firmě Penam.
A kam se letos
posádky podívali? Jelo se do Novohradských hor, kde to je
opravdu krásné. Měli za úkol navštívit následující obce
a vesnice:
Kaplice, Blansko,
Soběnov, Besednice, Slavče, Chvalkov, Kamenná, Horní
Stropnice, Šejby, Lesovna Žofín, Pohorská Ves, Malonty,
Cetviny a Svatý Kámen.
V šesti
z těchto obcí byl na soutěžící připraven soutěžní
úkol a jeden speciální byl připraven v cíli. Úkoly byly
následující:
- Na jednom ze stanovišť
se hrál speciální basketbal (házeli se míčky do kýble)
- Na dalším stanovišti
měli posádky za úkol nafoukat duši na určený tlak bez
měřáku
- Na dalším měli za
úkol soutěžící hodit závodní oštěp co nejblíže
k čáře
- Na dalším stanovišti
zatloukali soutěžící hřebík na čas. Zatloukali ho ale
ostrou hranou sekyrky
- Na předposledním
stanovišti odpovídali soutěžící na logické otázky
- Na posledním měli
soutěžící za úkol zastavit pravým zadním kolem co
nejblíže k čáře na tyčce.
- Na speciálním
stanovišti v cíli se pilo tradiční pivo na čas. Letos
z plechovky – nejrychleji bylo vypito za cca 13 sekund
A to je
úctyhodný výkon. Sám jsem si to totiž letos zkusil a byl
jsem o dalších 10 sekund pomalejší.
V dalších
obcích a vesnicích byla jen průjezdní otázka, na kterou
museli soutěžící odpovědět do knížek, které dostali při
startu. Během trasy ještě museli soutěžící najít skrytou
průjezdní kontrolu.
Cíl soutěže
byl opět na kaplickém koupališti. Délka trasy byla cca 80 km.
Během toho, co závodníci přijížděli, počítali jsme
výsledky závodu a speciálních kategorií.
K tomu nám
krásně hrála kapela, která hrála až do večerních hodin.
Děkujeme chlapi.
Nyní si dovolím
menší sumarizaci.
Do orientační
soutěže se přihlásilo 40 vozidel, z toho 8 „rusáků“.
Konkrétně:
Škoda 430D –
1x
Škoda Popular
– 1x
Škoda 440 – 2x
Škoda 445 – 1x
Škoda Octavia
– 10x
Škoda Octavia
Super – 4x
Škoda Octavia
Combi – 4x
Škoda Felicia
– 4x
Škoda 1202 STW
– 4x
Škoda 1203 –
1x
Moskvič 403 –
1x
Moskvič 407 –
1x
Moskvič 408 –
1x
Moskvič 2137 –
1x
Moskvič 2140 –
1x
Moskvič Aleko
– 1x
Vaz 2101 – 1x
Vaz 2103 – 1x
Mimo soutěž a
na výstavě jsme mohli ještě vidět:
Škoda 440 – 1x
Škoda Octavia
– 2x
Škoda Felicia
– 1x
Moskvič 412 +
šlapák 412 – 1x
Moskvič 2140 –
1x
Volha 21 – 1x
Vedlejší ceny
dostali:
Nejstarší
vozidlo srazu – Škoda 430D z roku 1930
Nejvzdálenější
účastník – cca 375 km
Nejrychleji
vypité pivo mužem – 13 sekund
Nejrychleji
vypité pivo ženou – 23 sekund
Nově jsme
vypsali soutěž o nejhezčí škodovku a nejhezčího
„rusáka“. O výherci hlasovali všichni účastníci a
návštěvníci srazu. Jako nejhezčí škodovku vybrali Škodu
Popular a nejhezčí „rusák“ byl Moskvič 2137.
Než jsme
připravili výsledky soutěže a těchto kategorií, losovali
jsme tombolu. Lístků se prodalo požehnaně, za což vám
děkujeme. Doufám, že vám výhry udělali radost. Po tombole
následovala volná zábava, při které se jedlo, pilo a
povídalo. Díky počasí a zimě se letos skončilo dříve než
v minulých letech.
Ráno jsme se
probudili, sbalili, nasnídali a cca 15 posádek se vydalo na
výlet na domluvenou exkurzi prvního budějovického
minipivovaru Kněžínek v Českých Budějovicích, kterým
nás provedl a skvěle povídal sám místní sládek.
Poté jsme se
rozjeli k domovům a vzpomínali, jak letošní Společné
kaplické setkání škodovek s motorem vepředu a vozů
sovětské výroby povedlo.
Ještě jednou
děkujeme všem, co k nám dorazili, a doufáme, že v roce
2019 se opět setkáme a vezmou s sebou i kamarády.
DÍKY MOC….